sunnuntai 22. syyskuuta 2019

Tumma ja vaalea kaunotar

Meille muutti kaksi kaunotarta. Paperinkeräysnuket tumma ja vaalea. Tummaa olen etsinyt pitkään ja todennut, ettei montaakaan ole myynnissä ollut vuosien mittaan.



Kuvaan pääsi myös itse aikoinaan paperia keräämällä saamani nukke. Itse myös ompelin niin muodikkaan haalarin huppuineen oltiinhan 60-luvulla.

Tässä istuvat kaikki omat nukkeni ja uudet tulokkaat. Vasemmalla oleva hiukseton koki kovia 50-luvulla. Tukka on kammatessa irtoavaa ja kuinka se sitten olikin joutua mummun perunamuusikattilaan. Siitä syntyi melkoinen selkkaus ja nukelta lähti hiukset. Oikealla Siro-paperinkeräysnukke, mikä onkin tunnetumpi kuin nuo pienemmät.


10 kommenttia:

  1. Moi. Vanhat lelut ovat ihania. Mulla on kans blogissa muutamia lelupostauksia. Oot jo jonkun aikaa ollu mun blogissa näitä vilkuilen -otsikon alla. Kristiina

    VastaaPoista
  2. Mukava kokoelma nukkeja, niin perinteisiä.

    VastaaPoista
  3. Oi ei, minulla oli lapsena tuo sama tumma nukke. Valitettavasti äidilläni vaan oli tapana muuttojen yhteydessä heittää paljon pois tavaraa ja niin ei minullakaan enää ole tuota nukkea. Olisipa ihanaa jos se olisi vielä tallella.

    VastaaPoista
  4. Upea kokoelma ,"kauniita-vanhoja -nukkeja"

    VastaaPoista
  5. Onpa sinulla hieno kokoelma kauniita vanhoja nukkeja, ihania!

    VastaaPoista
  6. Aivan ihania nukkeja, todella kauniita kaikki!

    VastaaPoista
  7. Voi mikä perhepotretti! Kauniita, vanhoja nukkeja kaikki.

    VastaaPoista
  8. Voi että, olen myös etsinyt tuota tummaa nukkea. Isäni osti sen minulle vuonna 1957 paperinkeräys rahoilla. Hän kuoli muutama vuosi myöhemmin joten tuo taisi jäädä minulle ainoaksi muistoksi. Se oli monta vuotta ainoa nukkeni, ja tietysti kovin rakas. Ikävä kyllä koiranikin mielestä, joka söi sen. Noita ei jostain syystä paljon ole kiertoon päätynyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva muisto lopusta huolimatta. Totta on, että tuota tummaa ei juurikaan myynnissä ole näkynyt. Minäkin etsin vuosia ja sitten tärppäsi. Minun oma vaalea on myös tuolta 50-luvulta. Ompelin sille muodikkaan haalarin hupulla ja vetoketjunkin laitoin. Olin alle 10v. Ihania nämä nukkemuistot. Pidetään peukkuja, että löydät. Facebookin antiikkinukkeryhmä on hyvä.

      Poista