tiistai 30. tammikuuta 2024

Sukkia ja sukututkimusta

 


Tammikuu sujahti melkein ohi kaikenlaisessa tekemisessä. 
Sukututkimus innosti vuosien jälkeen. Oli vain tarkoitus hieman vilkaista ja kas, siinä meni tunti, päivä jos toinenkin. Onneksi nyt valmis.

Jos ihmettelet, miksi näitä yksittäisiä sukkia kuvaan tänne, siihen on syy. Arkistointi, pidän kuvakirjaa tekemistä töistäni ja tämä blogi on siihen oikeen hyvä.

Kuvassa elämäni ensimmäiset miesten sukat ikinä. Ihan hyvät tuli n. 20v lankahamsterin säilöömästä langasta. Toivomus oli lyhyet varret.


Nämä on täysin ex tempore -sukat. Näin tuon langan Prisman hyllyssä ja oli pakko katsoa minkälainen tulee. Ja tämmöiset tuli. Nallee musta ja tuo värillinen joku halpalanka.

Kotitonttu projekti odottaa ja ompeluakin olisi. Myös käsin kirjontaa kutittelee mielessä......




 

7 kommenttia:

  1. Aika menee nykyään liian nopeasti;) Tuntuu että just oli joulu ja kuitenkin siitä on jo kuukausi!
    Sukat ovat molemmat taas kivan värisiä etenkin ylimmäisistä tykkään:)
    Blogi on kyllä hyvä arkistointipaikka minunkin mielestäni. Monta kertaa olen tarkistellus sieltä asioita:)

    VastaaPoista
  2. Hienoa, että kirjoitat blogia. Minulle tämä merkitsee myös töiden arkistointia. Kun sitten luen muiden blogeja, se on niin mukavaa puuhaa ja huomaan, että on paljon samanhenkisiä käsillätekijöitä.
    Minulla on työkaveri, joka tekee sukututkimusta. Hän oli löytänyt yhtymäkohdan meidän välillemme eli meillä on yhteinen esi-isä 1700-luvulta. Miten mielenkiintoista!
    Niin, uusimmat sukkasi ovat kauniita. Minulla on työn alla villatakki ja parisängyn peitto. Siinä ne pikkuhiljaa etenevät.

    VastaaPoista
  3. Upeita sukkia on jälleen molemmat.
    Mikähän siinä on, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin aika menee. Ei oikein saa edes aikaan niin paljon kuin nuorempana

    VastaaPoista
  4. Meillä on myös molemmilta tehty sukututkimusta ja erittäin mielenkiintoinen juttu vaikka itse en ole sitä tehnytkään . Minun äitini puolelta on paljon siniverisiä .
    Kauniita sukkia ja sitävarten tämä blogi on hyvä paikka kirjoittaa kuin oma päiväkirja .
    Minun pitäisi kutoa miesten 45 yli polven sukat mietityttää nämä silmukka määrät . Merinovillasta on toivomus tämä henkilö on metsästäjä .

    VastaaPoista
  5. Kivan väristä tuo halpalanka mustaan yhdistettynä. Meilläkin joku oli tehnyt sukututkimusta ja sieltähän löytyi äidin puolelta saksalaista ja ruotsalaista aatelistoa. Isän puolelta taas rutiköyhiä karjalalaisia, joten ei syytä ylpeillä. Minä olen sitten tämmöinen sekasikiö, hehhehhee.

    VastaaPoista
  6. Tajusin juuri - että tarvitsen oranssinväriset sukat....
    Kiitos inspiraation ja motivaation luomisesta....

    VastaaPoista
  7. Mukavia sukkia! Minun levottomat sormet työstävät niitä aina telkkarin ääressä :) Ihan samasta syystä olen blogiin kirjannut tekemisiäni. Niin helppo joskus palata tarkistamaan miten jonkun jutun teinkään. On minulla suunnitteluvihkokin mutta olen huomannut että sinne ei tule laitettua tietoja valmiista töistä. Mukavaa vuodenjatkoa!

    VastaaPoista